replique rolex montre breitling

replique montre replique Rolex



Ogłoszenia ukazują się najpierw w wersji papierowej gazety.
Dopiero dwa dni później (od piątku), umieszczamy je na tej stronie.

Masz jakiś pomysł, pytanie, czymś chciałbyć nas zainteresować
Zadzwoń: 062 768-33-33
lub napisz: redakcja@zyciekalisza.pl


Artykuły Dokąd pójść Ogłoszenia Nadaj ogłoszenie Praca Kontakt Lokalizacja Licytacje Publicystyka wiadomości z regionu Reklama
Zawsze aktualne Historia Mecenas radzi Nasze książki
szukaj: Gazeta założona w 1990 roku. Do tej pory ukazało się 1486 wydań.
Numer bieżącego wydania papierowego: 58
środa, 23 stycznia 2019 r.
imieniny: Ildefonsa i Rajmunda
Ogłoszenia
Pierwsza strona
Puenta
Puenta
W obiektywie paparazziego
W obiektywie paparazziego
Prenumerata
Recencje czytelników
Byłeś na jakiejś imprezie, ciekawym spotkaniu
Przedstaw swoją recenzję
Video reportaże
Pościg za pijanym kierowcą. Galeria Kalinka
Bursztynowa jak w tunelu
Bursztynowa jak w tunelu

Blisko 20 procent kosztów budowy Trasy Bursztynowej pochłoną ekrany dźwiękoszczelne. Będą one biegły po obu stronach nowej drogi, niemal na całej jej długości. Kierowcy pojadą jak w korytarzu albo w tunelu. To jedna z konsekwencji budowy obwodnicy 80 lat po tym, jak została wytyczona

Drugi etap Trasy Burszty-
    nowej – od ul. Dworcowej do Częstochowskiej – będzie miał 1,7 km długości, a więc niemal tyle samo, ile ma etap pierwszy. Zmieniły się natomiast koszty i skala trudności inwestycji. Będą one odpowiednio większe. Głównymi przeszkodami na odcinku od ul. Łódzkiej do Częstochowskiej były Prosna i Swędrnia, które wymusiły budowę dwóch nowych mostów. W przypadku drugiego odcinka przeszkód jest co najmniej kilka, a jedną z nich jest bliskość budynków mieszkalnych. Dwa z nich, już rozkwaterowane, przy skrzyżowaniu Częstochowskiej i Nowego Światu, trzeba będzie wyburzyć. To jednak niewielki kłopot w porównaniu z tym, jaki stworzą budynki, które pozostaną. Trzeba je będzie izolować od hałasu niemal na całej długości nowego odcinka. Ekrany w sumie będą więc miały ok. 3 km długości i kosztować mają ok. 8 mln zł – przy kosztach całej inwestycji rzędu 48–50 mln zł (to i tak mniej niż ma kosztować budowa aquaparku).
Pisaliśmy już, że realizacja drugiego etapu Trasy Bursztynowej będzie okazją do budowy w Kaliszu trzech nowych rond. Powstaną one przy skrzyżowaniach z ul. Kresową, ul. Polną i ul. Częstochowską. W tym ostatnim przypadku skrzyżowanie będzie 5–wlotowe. Każde z rond ma mieć średnicę zewnętrzną 41 metrów, co drogowcy traktują jako standard w terenie zabudowanym. Istniejące kolizje z kilkoma działkami Miasto rozwiązało już poprzez ich wykup. Budowa ronda przy ul. Częstochowskiej będzie oczywiście równoznaczna ze zlikwidowaniem działającej tam dziś sygnalizacji świetlnej (odetchną nie tylko kierowcy, ale i piesi). Zmotoryzowani przeciwnicy świateł zyskają natomiast inne utrapienie, bo nowa sygnalizacja pojawi się na samej TB, na szczęście tylko w jednym miejscu – na wysokości Kuratorium, gdzie projektowane jest przejście dla pieszych w stronę Parku Przyjaźni.
Tu docieramy do kolejnego problemu, jakim jest ten teren, a dokładniej skarpa oddzielająca park i pocegielniane wyrobisko od ul. Kordeckiego. Nie od dziś pojawia się wątpliwość, czy skarpa wytrzyma nowe obciążenia i czy nie zacznie osuwać się na park. Projektanci Trasy Bursztynowej znaleźli na to sposób. W skarpę wbijane być mają pale wypełnione żwirem. Ma ich być tak wiele i umieszczone być mają na tyle blisko siebie, że ich zsumowana długość sięgnie kilometra. Będzie to oczywiście kolejnym obok ekranów znaczącym składnikiem kosztów, podnoszącym ogólną cenę inwestycji.
Jeszcze jedną ciekawostkę stanowią zatoki autobusowe, których na projektowanym odcinku TB powstać ma osiem, czyli cztery pary: przy skrzyżowaniu z Częstochowską, na wysokości Kuratorium i Parku Przyjaźni, przy rondzie z Polną i przy rondzie z Kresową. Nasuwa się pytanie, czy drogowcy mają pewność, że miejski przewoźnik będzie zainteresowany korzystaniem z nowej arterii? Przykład pierwszego odcinka TB wskazuje na to, że niekoniecznie. Jednak Krzysztof Gałka, dyrektor Zarządu Dróg Miejskich, twierdzi, że jest już po rozmowach z Kaliskimi Liniami Autobusowymi i że tym zainteresowanym przewoźnikiem będą właśnie one. (kord)

Więcej w Zyciu Kalisza

« powrót    Drukowanie bieżącej strony
Wasze komentarze (1):Dodaj swój komentarz »
» Czy w Kaliszu nie może powstać przynajmniej jedna cywilizowana droga? Ronda po 41 metrów i przejście dla pieszych. Wstyd!
~mietek 2009-08-02 16:52:48
Ankieta
Czy pójście na zwolnienie lekarskie jest dobrą formą protestu?
Nie
64%
Tak
35%
Nie mam zdania
1%
zobacz poprzednie ankiety
Najczęściej czytane
Bieżące
Archiwalne
Fotografia historyczna
Stary KaliszKalisz w czasie wojen
Galeria czytelników

ocena: 8.00

ocena: 7.40
Fotoreportaże
Święto Niepodległości w Kaliszu
Życie Kalisza, ul. Spółdzielcza 6, 62-800 Kalisz | tel. (0 62) 768-33-33 | e-mail: redakcja@zyciekalisza.pl
Made & hosted: tel-wd.com