replique rolex montre breitling

replique montre replique Rolex



Ogłoszenia ukazują się najpierw w wersji papierowej gazety.
Dopiero dwa dni później (od piątku), umieszczamy je na tej stronie.

Masz jakiś pomysł, pytanie, czymś chciałbyć nas zainteresować
Zadzwoń: 062 768-33-33
lub napisz: redakcja@zyciekalisza.pl


Artykuły Dokąd pójść Ogłoszenia Nadaj ogłoszenie Praca Kontakt Lokalizacja Licytacje Publicystyka wiadomości z regionu Reklama
Zawsze aktualne Historia Mecenas radzi Nasze książki
szukaj: Gazeta założona w 1990 roku. Do tej pory ukazało się 1466 wydań.
Numer bieżącego wydania papierowego: 38
poniedziałek, 24 września 2018 r.
imieniny: Gerarda i Teodora
Ogłoszenia
Pierwsza strona
Puenta
Puenta
W obiektywie paparazziego
W obiektywie paparazziego
Prenumerata
Recencje czytelników
Byłeś na jakiejś imprezie, ciekawym spotkaniu
Przedstaw swoją recenzję
Video reportaże
Pościg za pijanym kierowcą. Galeria Kalinka
Ulice budujemy bez planu i bez głowy
Ulice budujemy  bez planu i bez głowy

Kalisz nie ma harmonogramu budowy dróg. Oznacza to, że nikt nie wie, w którym roku modernizowana będzie ul. Lipowa, a w którym ul. Ostrowska czy Garncarska. Nie wiemy nawet tego, która z nich pilniej wymaga remontu, a która może na niego poczekać nieco dłużej. Czy opracowanie kilku- lub kilkunastoletniego miejskiego harmonogramu inwestycji drogowych przekracza możliwości władz Kalisza?

Gdy powstawał pierwszy, a potem drugi odcinek Szlaku Bursztynowego, zwanego wtedy Trasą Bursztynową, Ratusz zapowiadał już budowę odcinka trzeciego – od ul. Łódzkiej do Warszawskiej i Godebskiego. Było to w latach 2006-2010. Przez jakiś czas w kolejnych budżetach Kalisza pojawiał się zapis, że wspomniane połączenie Łódzkiej z Warszawską będzie gotowe do roku 2017. Wtedy wydawało się to datą bardzo odległą, ale gdy rok 2017 w końcu nastał, przyszło nam stwierdzić, że jesteśmy o 10 lat starsi, a nowej drogi jak nie było, tak nie ma. Gdy w roku 2014, pod koniec 12-letnich rządów ekipy prezydenta Janusza Pęcherza, kosztem wielu milionów złotych przebudowywano ciąg ulic Poznańska – Harcerska – Górnośląska – Wrocławska, dały się słyszeć głosy, że jest to wyrzucanie pieniędzy w błoto, bo stan techniczny tych ulic jest nienajgorszy, a stan wielu innych dróg w mieście – opłakany i to właśnie one powinny być remontowane w trybie pilnym. Z kolei gdy w Kaliszu realizowany był Program Budowy Dróg Osiedlowych, wielu mieszkańców chciało wiedzieć, kiedy będzie modernizowana ich ulica. W odpowiedzi na takie pytania ówczesne władze pokusiły się o opracowanie wykazu ulic osiedlowych, przeznaczonych do modernizacji w ciągu najbliższych kilku lat. Wprawdzie nie określono dokładnych terminów, ale przynajmniej wytypowano konkretne ulice. Był to jakiś krok do przodu, przynajmniej w porównaniu do uprawianej poprzednio „wolnej amerykanki”, ale Program Budowy Dróg Osiedlowych wkrótce porzucono i dziś już niewielu kaliszan pamięta, które drogi z tego programu miały jeszcze zostać zrealizowane. Efektem braku jasnego i spójnego, wieloletniego planu inwestycji drogowych jest chaos, przypadkowość i podejmowanie inwestycji chybionych lub niekoniecznych kosztem pilnych i dobrze uzasadnionych. Brakuje też sankcji za nierealizowanie inwestycji, które zostały już zaplanowane. Gdyby takie sankcje istniały, każda władza wiedziałaby, co i w jakiej kolejności ma robić. Nie dochodziłoby więc do takich zaniedbań, jak w przypadku trzeciego odcinka Szlaku Bursztynowego, który miał być gotowy do roku 2017, a do tej pory nie została tam wbita nawet pierwsza łopata w ziemię.

Więcej w Życiu Kalisza


 

« powrót    Drukowanie bieżącej strony
Wasze komentarze (2):Dodaj swój komentarz »
» bo budujac centrum jest mało problemów i mozna kilka milionów przytulić !!!
~kaliszanin 2018-07-15 10:25:58
» Zamiast budowy dróg miasto funduje nam centrum przesiadkowe za 19 mln tylko po to aby wywalić pieniądze w błoto jak centrum Majkowska konia z rzędem temu kto wyśledzi jednego desperata dziennie który zostawił tam samochód i przesiadł się do autobusu.Za te 19 baniek można by wybudować 2 pas od ronda Westerplatte do ronda przy Carrefour Setki aut dziennie stojących w korku na długości kilkuset metrów po klika godzin dziennie miały by szansę dać oddychać tysiącom kaliszan.
~franki 2018-07-11 21:45:27
Ankieta
Czy uważasz, że Złoty Róg powinien zostać zabudowany?
Nie
62%
Tak
38%
Nie mam zdania
0%
zobacz poprzednie ankiety
Najczęściej czytane
Bieżące
Archiwalne
Fotografia historyczna
Stary KaliszKalisz w czasie wojen
Galeria czytelników

ocena: 7.60

ocena: 7.40
LeszczynyLeszczyny
ocena: 7.35
Życie Kalisza, ul. Spółdzielcza 6, 62-800 Kalisz | tel. (0 62) 768-33-33 | e-mail: redakcja@zyciekalisza.pl
Made & hosted: tel-wd.com